domingo, 8 de noviembre de 2009

Debat lliga universitària



Des de l'assignatura de comunicació oral escrita i digital se'ns va proposar fer un debat de deu persones tenint en compte els consells que ens va aportar el llibre Com parlar bé en públic de Joana Rubio i Francesc Puigpelat.
Per tal de fer-nos una idea de com s'hauria de fer un bon debat, se'ns va passar a classe un vídeo sobre una lliga de debat universitari, concretament sobre la fase final de debats. Gràcies al vídeo, vam poder veure com havien estructurat el debat els seus components, quines postures i actituds adoptaven durant el debat etc.
Després de veure el vídeo de la lliga universitària l'Imma va explicar-nos els aspectes organitzatius del debat que hauriem de fer a classe.
Per començar, els debats haurien de ser en grups de 8/10 persones, formats per dos equips de 4/5 persones. Cada grup haurà de tenir com a mínim 3 oradors i els altres tindran el paper principal d'investigadors i també podran fer preguntes durant el debat.
Cada equip haurà de nomenar un capità abans de començar la preparació del debat que és qui coordinarà la planificació del treball des de l'inici fins al final.
El debat haurà d'està dividit en quatre parts tal com es va veure a la lliga de debat universitari: introducció al tema que es tractarà, arguments per defensar el tema triat, contrarguments i conclusió final. Cada equip disposarà de 3 minuts per a cada part i per tant la durada del debat serà de 24 minuts, 12 minuts per a cada equip. El control del temps el portarà el propi equip i caldrà ser molt estrictes això implica que haurem d'haver preparat molt els arguments del debat.
Durant els debats, disposarem d'una pauta per dur a terme una avaluació entre companys. El dia del debat cadascú haurà la durà a terme individualment tot i que després caldrà posar-la en comú amb el propi grup de debat i lliurar-ne només una per grup durant la setmana següent a la finalització dels debats, juntament amb una autoavaluació.
A més a més, se'ns ha penjat un manual de lliga universitària al blink per tal d'ajudar-nos a l'hora de preparar el nostre debat.
El debat des del meu punt de vista serà una activitat positiva tot i que complicada ja que hi ha dos factors que dificulten la feina, el treball en grup que no sempre és fàcil i el fet d'haver de parlar en públic davant de tot la classe. Tot i això, com ja deia el llibre de Com parlar bé en públic, parlar en públic s'aprèn amb l'experiència i per tant pot ser una bona manera per a millorar en aquests aspecte i agafar pràctica.
M'agradaria també explicar, la meva elecció de la imatge que he posat a la part superior dreta, crec que és una imatge que dóna per pensar. El que a mi em suggereix aquesta imatge és que podem tenir moltes idees al cap que vulguem dir però el que és important és que aquestes idees arribin a sortir en forma de lletres a l'exterior és a dir, el que és important és que nosaltres tiguem la capacitat d'expressar i donar a conèixer a la resta de persones aquelles idees que nosaltres tenim dins nostre, sinó som capaços d'expressar-nos aquestes idees no són vàlides. És això el que ens pot passar a un debat, per moltes idees que tinguem i que vulguem donar a conèixer per poder defensar la nostra posició, si no som capaços d'expressar-les en veu alta, no ens serviran de res.







No hay comentarios:

Publicar un comentario