lunes, 14 de diciembre de 2009

Tercera sessió de recitacions i debats


Avui a classe de comunicació oral, escrita i digital, ha tingut lloc la tercera sessió de recitacions i debats.
Com a les anteriors sessions, hem començat per les recitacions. Avui he estat la primera en recitar el poema anomenat, Nosaltres, ben mirat de Miquel Martí i Pol que podeu visualtitzar a l'entrada anterior. d'aquest bloc. Tot i que portava molt preparat el meu poema ja que me l'he estat preparant des de fa ja dues setmanes de manera gradual és a dir, cada dia anava aprenent un tros fins que ja fa uns dies me'l vaig aconseguir aprendre sencer, crec que els nervis m'han traicionat perquè a la meitat del poeme m'he quedat en blanc per uns moments i he hagut de mirar el poeme per poder continuar. Tot i que ja a l'autoavalució que he de lliurar a la professora aprofundiré més, crec que des del principi fins al final he estat molt nerviosa. N'era conscient perquè no estava respitant bé i al llarg del poeme m'ha faltat l'aire per recitar-lo i a més a més la veu en certs moments he notat que em tremolava. Tot i això, crec que l'entonació i el volum de la veu era el correcte.
Pel que he vist avui, els meus companys han optat per recitar contes i animo com ja ha dit la Imma, a que els companys que encara han de recitar, per a l'última sessió de recitacions, optin per recitar un poema.
Aquí us deixo la meva recitació, ja que tot i que potser em fa una mica de vergonya, tots els que el podeu verue meu vist a classe.


Un cop acabades les recitacions han tingut lloc els debats. El primer tema a debatre avui ha estat uniformes sí o no. El grup de a favor han anat vestits representant els uniformes ja que tots anaven amb camisa i corbata. Com a conclusions finals, el grup a favor ha exposat els següents arguments:
- Aporta un ordre necessari a la classe
- Dóna un nivell de seguretat als alumnes
- És un entrenament de cara al món laboral
-etc

Com a conclusions finals el grup en contra ha exposat el següents arguments:
- Retalla la llibertat de l'alumne, ja que amb amb la manera de vestir expresem la nostra manera de ser.
- Uniformes amb alt cost econòmic
Per acabar han dit la següent frase, molt acertada des de la seva posició en contra:
Si cada ésser és únic i irrepetible per què voler-los uniformar?

El següent debat que ha tingut lloc avui a classe ha estat : implantar el pla d'escola 2.0 dins les aules.
Alguns arguments que ha donat el grup a favor han estat els següents:
- No és només un suport pel mestre sinó també per l'alumne.
- Facilita la transmissió de coneixement, valors...ja que el nen té moltes fonts d'informació.
- Permet que els nens treballin de manera col·laborativa.
- Manera d'accedir de forma ràpida i interactiva a les fonts d'informació.
- És una eian creativa, permet al nen expressar-se.
- Permet l'alfabetització digital dels nens cosa bàsica avui en dia.

Pel que fa al grup en contra els arguments que han donat, m'ha fet pensar que en realitat no estaven en contra ja que tots els argumets donats es basaven en elements que calen millorar perquè aquest pla pugui implantar-se correctament i que encara avui en dia no existeixen.
Alguns d'aquests arguments han estat els següents:

- No hi ha suficients estructures, només hi ha un ordinador per cada dos nens
- Només hi ha internet a l'aula d'informatica
-S'hauria d'equipar a l'escola amb la xarxa inalàmbrica
- El professorat hauria de tenir un bon nivell, hauria de fer cursos per tal de formar-se en les tic ja que avui en dia encara no tenen els coneixements necessaris sobre les tic per a implantar aquest pla d'escola 2.0.

En definitiva crec que ha estat interessant el dia d'avui sobretot pel que fa als debats. Tots dos temes m'han semblat molt interessants . Més concretament, crec que el debat sobre la implantació del pla escola 2.0 ha estat interessant ja que és un tema molt recent que a nosaltres com a futurs mestres ens afectarà de ple i que , ja avui, ens estan formant en aquest àmbit per tal que aquest pla sigui efectiu.


No hay comentarios:

Publicar un comentario