jueves, 10 de diciembre de 2009

Recursos digitals


Presentació per parellles o grup:

Ahir a la classe Gestió i tic vam fer una activitat sobre les diverses maneres que hi ha de difondre el coneixement i la reflexió educativa a través de la xarxa.
Primer de tot vam fer un repàs dels diferents recursos i més tard en ens van assignar per parelles un d'ells. Els recursos digitals han estat els següents: Pràctica compartida, Projectes en Xarxa, Webs de centres, Revistes escolars, ButlleTIC , XTECRàdio, Bitàcola de mestra TIC, Contes del món, Bloc de l'Edu3.cat, Bloc de música, De les TIC a les TAC

L'activitat consistia en fer una presentació de google en la qual haviem de fer una descripció general del recurs i després presentar de forma detallada una mostra.
Per últim, vam exposar la nostra presentació i entre tots amb l'ajuda del Jorge vam valorar i comentar el recurs presentat.
Pel que fa a mi, em va toca presentar amb el meu companys David Catchot el bloc de l'edu3.cat. Per tal de fer la presentació, el Jorge ens va recomenar fer primer una breu presentació sobre l'edu3.cat per després centrar-nos en el bloc de l'edu3.cat.
A continuació us deixo la presentació de google sobre l'edu3.cat i el seu bloc:



Les altres presentacions de google que es van fer a classe de gestió i tic van ser les següents:

1-Pràctica compartida ( Sara Torras, Regina Beltran i Emma Sáez)
2-Contes del món, concurs de podscats (Marta Rodríguez)
3.Webs de centres ( Héctor Ros i Albert Valbuena), una eina de l'xtec que ens permet tenir tots els centres en una mateixa web.
4-Xtec ràdio, la ràdio a l'escola ( Anaïs Alapont i Anna Sainz)
5-Revistes escolars (Marina Parras i Andrea Vélez)
6- ButlleTIC (Marc Company i Isaac Serrano)
7- Projectes en xarxa (Gerard Garcia, Estel Gamisans i Roc Molina)

Activitat complementària a nivell individual:

Com a activitat complementària i a nivell indiviual per a l'assignatura de gestió i Tic se'ns ha demanat subscriure'ns als recursos als quals vaig fer referència a l'entrada anterior d'aquest bloc mitjançant el google reader i fent servir el google notebook per tal d'anotar aquelles adreces web que consideressim més rellevants.
Per tal de veure quines adreces he afegit al meu bloc de notes de google us deixo aquí l'enllaç.
Per tal de comprovar que m'he subscrit a l'edu3.cat, al seu bloc, a xtec i a contes del món, podeu clicar aquí per anar directament a la pagina web.

Crec que aquesta activitat individual m'ha permès conèixer una mica més el bloc de notes de google ja que a classe no hi vam aprofundir . M'ha permès aprendre com donar a conèixer al meu bloc a quines pàgines webs estic subscrita utilitzant el google reader cosa que fins ara desconeixia.
Penso que és positiu subscriure's a una web com podria ser la de la XTEC ja que és una manera d'està al dia sobre temes d'actualitat educativa cosa essencial per a futurs mestres.


No hay comentarios:

Publicar un comentario